Ekonomi

Boeing yeni 787 Dreamliner’ın gövde sorununu araştırıyor

Boeing Co, 787 Dreamliner ile ilgili olarak yakın zamanda tespit edilen ve teslim edilmemiş bazı jetlerin gövdelerine yüzlerce bağlantı elemanının yanlış takılmasını içeren bir kalite sorununa ilişkin soruşturma yürütüyor. Söz konusu sorun, uçak başına 900’den fazla bağlantı elemanının yanlış “torklanması” veya sıkılmasıyla ilgilidir ve bu bağlantı elemanları jetin orta gövde bölümlerine eşit olarak dağıtılmıştır.

Acil bir uçuş güvenliği endişesi bulunmamakla birlikte, Boeing sorunun temel nedenini belirlemek için çalışmaktadır ve soruşturmasının tamamlanmasının ardından gerekli düzeltici eylemlere karar verecektir. Şirket sorunu kabul etmiş ve teslim edilmeyen 787 Dreamliner’ların gövde yan bölümündeki tüm bağlantı elemanlarının mühendislik şartnamelerine uygun olduğundan emin olmak için kontroller başlatmıştır.

Boeing, devam eden kontrollerin uçak teslimatlarını önemli ölçüde etkilemesinin beklenmediğini bildirdi. Boeing sözcüsü yaptığı açıklamada şunları söyledi: “787 ekibimiz, teslim edilmemiş bazı 787 Dreamliner uçaklarının gövde yan kısmındaki bağlantı elemanlarının mühendislik şartnamelerimize uygunluğunu kontrol ediyor. Hizmetteki filo güvenli bir şekilde çalışmaya devam edebilir. Teslimat öncesinde tüm uçakların teslimat standartlarımızı karşıladığından emin olmak için gereken zamanı ayırıyoruz. Müşterilerimiz ve FAA ile yakın bir şekilde çalışıyor ve onları bilgilendiriyoruz.”

Federal Havacılık İdaresi (FAA) konuyla ilgili henüz bir yorum yapmadı. Haberin ardından Boeing’in hisseleri %1,7’lik bir düşüş yaşadı ancak daha sonra toparlanarak yatay seyretti.

Bu yeni kalite endişesi, Alaska Havayolları tarafından işletilen ve uçuş sırasında gövde panelinin ayrılması nedeniyle acil iniş yapmak zorunda kalan bir 737 MAX ile ilgili 5 Ocak’ta meydana gelen olaydan sonra Boeing’in yakın gözlem altında kalmasıyla ortaya çıktı.

Kusur, 787’nin karbon kompozit kaplamasının iç gövde desteklerine kaynaştırıldığı Boeing’in Güney Carolina tesisinde tespit edildi. Bağlantı elemanlarının somun yerine kafa kullanılarak yanlış torklandığı kaydedildi.

Boeing, 737 MAX 9’larda daha önce yapılan incelemelere cevaben, Ocak ayında tedarikçilere doğru cıvata torklama uygulamalarını özetleyen bir bülten yayınlamıştı.

Mevcut soruna rağmen, izleme verileri 787 teslimatlarının ayrı bir üretim yavaşlaması nedeniyle düşük bir hızda da olsa devam ettiğini gösteriyor. FlightRadar24 Çarşamba günü Avrupalı bir müşteriye giden bir 787-10 modelinin yola çıktığını bildirdi.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haber-bulancak.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort