Ekonomi

Doğal Afet Sonrası Lojistiğin Genel Durumu

6 Şubat 2023 tarihinde Kahramanmaraş ve Hatay’da iki büyük deprem meydana geldi. Depremler Türkiye’de 10 ili etkileyen bir doğal afet yaşadı. Yüzbinlerce insanı evsiz bırakan depremin etkileri ülkenin dört bir yanında hissedilmeye devam ediyor. Artçı sarsıntıların etkisini göstermeye devam ettiği deprem bölgesi için 2023 yılının en büyük doğal afeti diyebiliriz. Kahramanmaraş depreminden sonra etkilenen bölgelere baktığımızda ilk sırayı lojistik alıyor. Tüm Türkiye’nin seferber olduğu bir doğal afet durumunda, deprem bölgelerine kara, deniz ve hava yoluyla yardım ulaştırılmaya devam ediliyor. Peki sarsıntı lojistik sektörünü nasıl etkiler?

Kahramanmaraş ve Hatay’da meydana gelen depremler, lojistik branşını önemli ölçüde etkiledi. Ana yollar, köprüler ve demiryolu ağları sarsıntı nedeniyle hasar gördü ve mal, insan ve hizmet hareketini olumsuz etkiledi. Deprem nedeniyle bozulan lojistik ağlar, Kahramanmaraş ekonomisine kalıcı bir etki yapıyor. Birçok işletme mallarını müşterilerine ulaştıramadığı için faaliyetlerine devam edemiyor. Ek olarak, altyapının tahrip edilmesi eser fiyatlarının yükselmesine neden olur ve yerel ekonomi genelinde bir dalgalanma etkisi yaratır. Uzun yıllardır lojistik alanında hizmet veren BATI Innovative Logistics Uluslararası Satış ve Likidite Genel Müdür Yardımcısı Kaan Aydın, doğal afet sonrası departmana ilişkin yaptığı değerlendirmede kritik noktalara dikkat çekiyor. Aydın, büyük doğal afetlerden sonra kişinin yaşadığı ve etkilendiği bölgeye, ikinci olarak da bunun şubede bırakacağı etkilere odaklanması gerektiğini belirtiyor.

Deprem Sonrası Genel Durum

Afetler, insanların can ve mallarını yok eden, hayatta kalmayı başaran insanlara büyük acılar yaşatan olaylardır. BATI Yenilikçi Lojistik Uluslararası Satış ve Likiditeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kaan Aydın’a göre Afet Lojistiği bu noktada değer kazanıyor. Kaan Aydın, “Afet lojistiği, toplumun ihtiyaçlarını karşılamak üzere, mal, eşya ve ilgili bilgilerin ilk üretim noktasından nihai tüketim noktasına kadar verimli ve uygun maliyetli akışı, depolanması, planlanması, uygulanması ve kontrolü olarak tanımlanmaktadır. hasarlı insanlar”. afet öncesi hazırlık, afet müdahale süreci ve müdahale sonrası lojistik faaliyetler.

Yaralarımızı nasıl iyileştiririz?

Yüzlerce insan öldü ve binlercesi yaralandı. 80.000’den fazla bina yıkıldı ve yüzbinlerce insan evsiz kaldı. Yollar, köprüler, elektrik sınırları gibi altyapılar ağır hasar gördü ve telekomünikasyon ve su dahil olmak üzere birçok temel hizmet olumsuz etkilendi. Etkilenen eyaletlerin yeniden inşası için hükümetten, uluslararası kuruluşlardan ve özel bağışçılardan yardım gerekiyor. Yaşanan doğal afeti ve bunun lojistik sektörüne etkisini değerlendiren BATI Yenilikçi Lojistik Uluslararası Satış ve Likiditeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kaan Aydın, “BATI Grup olarak lojistik desteğiyle bölgeye yardımlarımızı ulaştırdık. ağı ve şirket çalışanlarımızın katkıları”. Depremden etkilenen tüm bölgeleri şiddetli bir sürecin beklediğinin altını çiziyor. Bölgeye giden ulaşım yollarının ağır hasar görmesi, limanların değerli bir bölümünün yardım gemilerine tahsis edilmesi, deniz ve hava taşımacılığına olan talebin artması, yardım ve diğer sevkiyatların aksamasına neden olduğunu söyleyen Aydın’a göre , toparlanma sürecinin başlayabilmesi için yerel yönetimler ve merkezi yönetime sahip çıkılması gerekiyor. Verdiği zararı değerlendirmesi, ihtiyaçları önceliklendirmesi ve bunları karşılayacak kaynakları belirlemesi gerekiyor.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu